Fallout 3 -THE GAME-
pipboysquad 2008.12.25. 21:35
Fallout 3
Fejlesztő: Bethesda Softworks
Forgalmazó: Multimédia Holding
Típus: RPG
Megjelenés: 2008. október 31.
Magyarosítva megjelenik (Felirattal): 2009.Január.30
Honlap: http://fallout.bethsoft.com/
A Fallout 3 a nagy sikerű Fallout széria harmadik része, mely az elődöktől eltérően nem izometrikus 2D, hanem FPS/TPS 3D megjelenítést használ és nem a Black Isle hanem Bethesda készítette. A cselekmény szorosan nem kötődik az eredeti játékokéhoz, hiszen az Egyesült Államok másik, keleti partvidékén játszódik, méghozzá 2277-ben, vagyis 200 évvel a Nagy Háború után.
........................a cikk folytatásához a "tovább" gombra kattintva tudsz tovább menni.....
Előzmény
Az első Fallout 2166-ban játszódott Kaliforniában, az 1998-ban debütált Fallout 2 pedig 2241-ben, kicsit északabbra, de még mindig a napfényesnek ekkor már aligha nevezhető államban. 2001-ben a franchise tett egy kitérőt a csapatalapú taktikai akciójátékok világába is a Fallout Tactics: Brotherhood of Steellel. Ezután hosszú szünet következett a sorozat életében, eltekintve attól, hogy az eredeti szériát készítő Black Isle Studios – kiknek nevéhez olyan játékok kötődnek még, mint a Planescape Torment, avagy az Icewind Dale sorozat – 2003-as bezárása miatt a készülődő Fallout: Van Burden munkacímen futó harmadik részt lefújták. A síri szünet és hullaszag egészen 2004 nyaráig tartott, amikor is a Bethesda Softworks bejelentette, hogy megvették a Fallout 3 jogait. Azonban a fejlesztés ekkor csupán takaréklángon indult meg, s egészen az Elder Scrolls IV: Oblivion 2006 tavaszi megjelenéséig ez így is maradt. Ez után azonban a Bethesdás fiúk és lányok teljes energiával nekiestek annak, hogy feltámasszák minden idők egyik – ha éppen nem A – legjobb cRPG sorozatát
Játékmenet
A játékmenet alapjai a Bethesda előző játékához The Elder Scrolls IV: Oblivionhoz hasonlóak. Ugyanazt a Gamebryo motort használja, sokban megegyezik. Így ahhoz hasonlóan a harc valós idejű is lehet, de az előző Falloutokhoz hasonló akciópontos rendszert is beépítettek (The Vault-Tec Assisted Targeting System: VATS). A fejlődési rendszert is az elődöké (SPECIAL: Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility and Luck).
Fejlődési rendszer
A karaktergenerálás egészen különleges módon történik. Játékos karakterünk életét ugyanis végig fogjuk kísérni egészen a születésétől kezdve. Ekkor dönthetjük el, hogy mi legyen a neme, a neve, valamint a felnőttkori kinézete. Egy éves korában egy gyerekeknek szóló képeskönyvbe integrálva oszthatjuk szét a SPECIAL pontjait. Tíz éves korában egy születésnapi partival kombinálva sajátíthatjuk el a párbeszédrendszer és a harc alapjait, valamint ekkor ismerkedünk meg a PIP-Boy 3000 nevű berendezéssel amit a RoboCo cég gyárílag állított elő. Tizenhat évesen egy G.O.A.T. nevű teszt kitöltésével derül ki, hogy karakterünk melyik három képzettségét javasolja a program kiemeltként kezelni.
A játék során tapasztalati pontokat lehet gyűjteni, melynek függvényében egyre erősebb játékos karaktert kapunk. A maximális tapasztalati szint a 20. Az előző részekkel ellentétben, mivel lecsökkent a megléphető szintek száma, már minden szintlépéskor választhatunk magunknak egy perket. Ezek olyan speciális jellemvonások, melyek kihatással vannak a karakter képességeire.
A körökre osztott harcrendszer is átalakul. A VATS névre keresztelt szisztémában alapesetben a valós idő és a körökre osztás keverékét találhatjuk meg. A harc közben a baráti és az ellenséges karakterek egymás után jönnek a körben. Minden mozdulat akciópontot igényel. Ha kedvünk tartja, visszatérhetünk a klasszikus Fallout körökre osztásához. Ilyenkor egy gomb lenyomására az ellenfél egyes testrészeire célozhatunk, amelyen a behatás a klasszikus bullet time effektus keretében történik.
Az előző részekkel ellentétben a fegyverek képesek elhasználódni, és idővel csökken a pontosságuk vagy a tüzelési hajlandóságuk, de visszajavíthatók. Emellett különféle hulladékokból vagy gépekből házilag előállított fegyverek beszerzésére is lehetőség van. Újabb újításként fedezhetjük fel, hogy a fej és a test külön öltöztethető. Így például kalapot vagy szemüveget is felvehetünk.
A karmarendszer is megmaradt, és még nagyobb jelentőséget kapott. Minden cselekedetünk, beleértve a tárgyakkal való interakciót is, karmánkon változtathat. Így például ha ártatlan embereket ölünk egy városban vagy lopáson kapnak minket rajta, pontjaink elkezdenek zuhanni, melynek eredménye az lehet, hogy kiutálnak minket a városból, rosszabb esetben ránk is támadhatnak.Döntéseink befolyásolják a történetet. A különböző változatok kombinációval több 200 befejezése lehet a játéknak.
Történet
A világégés, a nukleáris holokauszt a játék sztorija szerint a XXI. század második felében, 2077-ben következett be, az USA és Kína közötti háború eszkalálódásaként, s mindössze pár óra alatt a XX. század 50-es éveire nagyban hasonlító világ szinte egésze radioaktív hamuvá változott. A harc mintegy két évtizeddel korábban kezdődött meg a nyersanyagokért, mindenekelőtt az olajért, amelynek következében az USA annektálta Kanadát, Kína pedig elfoglalta Alaszkát. Az amerikai erők végül nagy nehezen visszaszorították a kínaiakat a földrészről, azonban ekkor elszabadult a pokol. Senki sem tudja, ki nyomta meg az első gombot, mint ahogyan azt sem, honnan indult el az utolsó rakéta és stratégiai bombázó, az azonban biztos, hogy a Föld lakosságának szinte teljes egésze halt meg órák, napok leforgása alatt. Azonban korántsem halt meg mindenki, hiszen a háborút megelőző paranoiára, a nukleáris kataklizmától való félelemre alapozva a Vault Tech száznál is több bunkert (Vaultot) épített szerte az Államokban. Ezekben a hatalmas, a föld alá, jellemzően hegyek gyomrába épített óvóhelyeken a kiválasztott, tehetős százak, avagy éppen művészek és tudósok lehetőséget kaptak, hogy túléljék a háborút. Korántsem mindenki, hiszen egyes Vaultokban nem volt megfelelő a nemi összetétel ahhoz, hogy további generációk szülessenek, másikakat pedig úgy programoztak, hogy mindössze pár évtized után megnyíljanak, és a lakókat kikényszerítsék az új, ismeretlen világba.
A játék 2277-ben indul Washington városában. Itt él a játék főhőse a 101-es Menedékben (Vault), apjával. Egy nap azonban a hős arra ébred, hogy apja kiment a nukleáris háború utáni világba, és nem tért vissza, keresésére indulunk. A külvilágban aztán egy valódi összeesküvésbe bonyolódhatunk, olyan klasszikus szervezetek mellett vagy ellen, mint az Acél Testvérisége vagy az Enklávé megmaradt katonái. Csak néhány város maradt meg a Washington helyén elterülő nukleáris pusztaságban, melyek közül a legnagyobb Rivet City. Hamarosan kiderül, hogy hősünk apja valójában ki is, és mik a szándékai.
A játék fejlesztését még az Interplay berkein kezdte meg a Black Isle. A harmadik rész külsőre izometrikus 3D-kinézetet kapott volna. Sajnos a játékot 70%-os készültségi állapotában törölték (ez volt a Van Buren projekt), mivel az Interplay csődöt jelentett és a Black Isle munkatársait szélnek eresztették. Az egyjátékos mód jogait átadták a Bethesdának, akik teljesen újrakezdték az egész játék írását, az Oblivion alapjain; míg az Interplay megtartotta az MMORPG jogait. Az eredeti változatot 2007-ben a nyilvánosságra hozták, játszható alfa formájában.
A Fallout 3 munkálatai 2004 júliusában kezdődtek el, de az Oblivion kiadásáig gyakorlatilag csak a legkezdetlegesebb lépések történtek meg. Ekkor jelentették be, hogy a játék hű marad az elődök szellemiségéhez (még akkor is, ha alapvetően eltér az első két résztől), teljesen megtartja az előző részek hangulatát, karaktereit, és a fekete humort is. A játék engine-jének ekkor jelentették be a Gamebyro-t, és ekkor adták hírül, hogy Liam Neeson lesz a főhős apjának hangja. A legfontosabb: Ron Perlman továbbra is megmaradt narrátornak.
2007-ben bejelentették, hogy a játék megjelenik majd konzolokra is. Egy számláló jelent meg a hivatalos weboldalon, mely a lejártakor (június 5-én) a 2008 őszét adta meg megjelentetési időpontnak.
|