Fallout 3 -THE GAME-
pipboysquad 2008.12.25. 21:35
Fallout 3

Fejleszt: Bethesda Softworks
Forgalmaz: Multimdia Holding
Tpus: RPG
Megjelens: 2008. oktber 31.
Magyarostva megjelenik (Felirattal): 2009.Janur.30
Honlap: http://fallout.bethsoft.com/
A Fallout 3 a nagy siker Fallout szria harmadik rsze, mely az eldktl eltren nem izometrikus 2D, hanem FPS/TPS 3D megjelentst hasznl s nem a Black Isle hanem Bethesda ksztette. A cselekmny szorosan nem ktdik az eredeti jtkokhoz, hiszen az Egyeslt llamok msik, keleti partvidkn jtszdik, mghozz 2277-ben, vagyis 200 vvel a Nagy Hbor utn.
........................a cikk folytatshoz a "tovbb" gombra kattintva tudsz tovbb menni.....
Elzmny
Az els Fallout 2166-ban jtszdott Kaliforniban, az 1998-ban debtlt Fallout 2 pedig 2241-ben, kicsit szakabbra, de mg mindig a napfnyesnek ekkor mr aligha nevezhet llamban. 2001-ben a franchise tett egy kitrt a csapatalap taktikai akcijtkok vilgba is a Fallout Tactics: Brotherhood of Steellel. Ezutn hossz sznet kvetkezett a sorozat letben, eltekintve attl, hogy az eredeti szrit kszt Black Isle Studios – kiknek nevhez olyan jtkok ktdnek mg, mint a Planescape Torment, avagy az Icewind Dale sorozat – 2003-as bezrsa miatt a kszld Fallout: Van Burden munkacmen fut harmadik rszt lefjtk. A sri sznet s hullaszag egszen 2004 nyarig tartott, amikor is a Bethesda Softworks bejelentette, hogy megvettk a Fallout 3 jogait. Azonban a fejleszts ekkor csupn takarklngon indult meg, s egszen az Elder Scrolls IV: Oblivion 2006 tavaszi megjelensig ez gy is maradt. Ez utn azonban a Bethesds fik s lnyok teljes energival nekiestek annak, hogy feltmasszk minden idk egyik – ha ppen nem A – legjobb cRPG sorozatt
Jtkmenet
A jtkmenet alapjai a Bethesda elz jtkhoz The Elder Scrolls IV: Oblivionhoz hasonlak. Ugyanazt a Gamebryo motort hasznlja, sokban megegyezik. gy ahhoz hasonlan a harc vals idej is lehet, de az elz Falloutokhoz hasonl akcipontos rendszert is beptettek (The Vault-Tec Assisted Targeting System: VATS). A fejldsi rendszert is az eldk (SPECIAL: Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility and Luck).
Fejldsi rendszer
A karaktergenerls egszen klnleges mdon trtnik. Jtkos karakternk lett ugyanis vgig fogjuk ksrni egszen a szletstl kezdve. Ekkor dnthetjk el, hogy mi legyen a neme, a neve, valamint a felnttkori kinzete. Egy ves korban egy gyerekeknek szl kpesknyvbe integrlva oszthatjuk szt a SPECIAL pontjait. Tz ves korban egy szletsnapi partival kombinlva sajtthatjuk el a prbeszdrendszer s a harc alapjait, valamint ekkor ismerkednk meg a PIP-Boy 3000 nev berendezssel amit a RoboCo cg gyrlag lltott el. Tizenhat vesen egy G.O.A.T. nev teszt kitltsvel derl ki, hogy karakternk melyik hrom kpzettsgt javasolja a program kiemeltknt kezelni.
A jtk sorn tapasztalati pontokat lehet gyjteni, melynek fggvnyben egyre ersebb jtkos karaktert kapunk. A maximlis tapasztalati szint a 20. Az elz rszekkel ellenttben, mivel lecskkent a meglphet szintek szma, mr minden szintlpskor vlaszthatunk magunknak egy perket. Ezek olyan specilis jellemvonsok, melyek kihatssal vannak a karakter kpessgeire.
A krkre osztott harcrendszer is talakul. A VATS nvre keresztelt szisztmban alapesetben a vals id s a krkre oszts keverkt tallhatjuk meg. A harc kzben a barti s az ellensges karakterek egyms utn jnnek a krben. Minden mozdulat akcipontot ignyel. Ha kedvnk tartja, visszatrhetnk a klasszikus Fallout krkre osztshoz. Ilyenkor egy gomb lenyomsra az ellenfl egyes testrszeire clozhatunk, amelyen a behats a klasszikus bullet time effektus keretben trtnik.
Az elz rszekkel ellenttben a fegyverek kpesek elhasznldni, s idvel cskken a pontossguk vagy a tzelsi hajlandsguk, de visszajavthatk. Emellett klnfle hulladkokbl vagy gpekbl hzilag ellltott fegyverek beszerzsre is lehetsg van. jabb jtsknt fedezhetjk fel, hogy a fej s a test kln ltztethet. gy pldul kalapot vagy szemveget is felvehetnk.
A karmarendszer is megmaradt, s mg nagyobb jelentsget kapott. Minden cselekedetnk, belertve a trgyakkal val interakcit is, karmnkon vltoztathat. gy pldul ha rtatlan embereket lnk egy vrosban vagy lopson kapnak minket rajta, pontjaink elkezdenek zuhanni, melynek eredmnye az lehet, hogy kiutlnak minket a vrosbl, rosszabb esetben rnk is tmadhatnak.Dntseink befolysoljk a trtnetet. A klnbz vltozatok kombincival tbb 200 befejezse lehet a jtknak.
Trtnet
A vilggs, a nukleris holokauszt a jtk sztorija szerint a XXI. szzad msodik felben, 2077-ben kvetkezett be, az USA s Kna kztti hbor eszkalldsaknt, s mindssze pr ra alatt a XX. szzad 50-es veire nagyban hasonlt vilg szinte egsze radioaktv hamuv vltozott. A harc mintegy kt vtizeddel korbban kezddtt meg a nyersanyagokrt, mindenekeltt az olajrt, amelynek kvetkezben az USA annektlta Kanadt, Kna pedig elfoglalta Alaszkt. Az amerikai erk vgl nagy nehezen visszaszortottk a knaiakat a fldrszrl, azonban ekkor elszabadult a pokol. Senki sem tudja, ki nyomta meg az els gombot, mint ahogyan azt sem, honnan indult el az utols rakta s stratgiai bombz, az azonban biztos, hogy a Fld lakossgnak szinte teljes egsze halt meg rk, napok leforgsa alatt. Azonban korntsem halt meg mindenki, hiszen a hbort megelz paranoira, a nukleris kataklizmtl val flelemre alapozva a Vault Tech szznl is tbb bunkert (Vaultot) ptett szerte az llamokban. Ezekben a hatalmas, a fld al, jellemzen hegyek gyomrba ptett vhelyeken a kivlasztott, tehets szzak, avagy ppen mvszek s tudsok lehetsget kaptak, hogy tlljk a hbort. Korntsem mindenki, hiszen egyes Vaultokban nem volt megfelel a nemi sszettel ahhoz, hogy tovbbi genercik szlessenek, msikakat pedig gy programoztak, hogy mindssze pr vtized utn megnyljanak, s a lakkat kiknyszertsk az j, ismeretlen vilgba.
A jtk 2277-ben indul Washington vrosban. Itt l a jtk fhse a 101-es Menedkben (Vault), apjval. Egy nap azonban a hs arra bred, hogy apja kiment a nukleris hbor utni vilgba, s nem trt vissza, keressre indulunk. A klvilgban aztn egy valdi sszeeskvsbe bonyoldhatunk, olyan klasszikus szervezetek mellett vagy ellen, mint az Acl Testvrisge vagy az Enklv megmaradt katoni. Csak nhny vros maradt meg a Washington helyn elterl nukleris pusztasgban, melyek kzl a legnagyobb Rivet City. Hamarosan kiderl, hogy hsnk apja valjban ki is, s mik a szndkai.
A jtk fejlesztst mg az Interplay berkein kezdte meg a Black Isle. A harmadik rsz klsre izometrikus 3D-kinzetet kapott volna. Sajnos a jtkot 70%-os kszltsgi llapotban trltk (ez volt a Van Buren projekt), mivel az Interplay csdt jelentett s a Black Isle munkatrsait szlnek eresztettk. Az egyjtkos md jogait tadtk a Bethesdnak, akik teljesen jrakezdtk az egsz jtk rst, az Oblivion alapjain; mg az Interplay megtartotta az MMORPG jogait. Az eredeti vltozatot 2007-ben a nyilvnossgra hoztk, jtszhat alfa formjban.
A Fallout 3 munklatai 2004 jliusban kezddtek el, de az Oblivion kiadsig gyakorlatilag csak a legkezdetlegesebb lpsek trtntek meg. Ekkor jelentettk be, hogy a jtk h marad az eldk szellemisghez (mg akkor is, ha alapveten eltr az els kt rsztl), teljesen megtartja az elz rszek hangulatt, karaktereit, s a fekete humort is. A jtk engine-jnek ekkor jelentettk be a Gamebyro-t, s ekkor adtk hrl, hogy Liam Neeson lesz a fhs apjnak hangja. A legfontosabb: Ron Perlman tovbbra is megmaradt narrtornak.
2007-ben bejelentettk, hogy a jtk megjelenik majd konzolokra is. Egy szmll jelent meg a hivatalos weboldalon, mely a lejrtakor (jnius 5-n) a 2008 szt adta meg megjelentetsi idpontnak.
|